Friday, October 21, 2016

Kuih Seri Muka Yang Sedap

Hari ni, aku nak kongsikan dari hasil google untuk buat kuih seri muka. Aku tak pasti sebelum nie, aku dah penah try buat atau tak, tapi inilah hasil cubaan aku yang menjadi dan memenuhi selera tekak ku. Untuk pertama kali buat pun, tak susah pun sebenarnya, ikutkan ajer step by step. Insha Allah jadi.


Terima kasih kepada tuan empunya blog sebab sudi kongsikan resepi nie. Tapi yang sis buat tu lagi nampak cantik dan menyelerakan dari yang ai nie...



Aku cuma derhakakan sikit jer dari resepi tu, sebab tak guna daun pandan... guna pandan paste jer. Maybe kena letak pewarna hijau sikit lagi kan kalau nak bagi colornya lagi cantik.


Bagi yang suka lapisan atas lembik sikit maybe boleh lebihkan air/santan or kurangkan tepung kot. Macam mak ayah aku, suka makan lapisan yang lembik skit. Aku pun suka juga, tapinya kalau lembik tu susah la sikit nak potong kan. Tapi sedap la..

Korang cubalah. Sedap dan berlemak jer..

No comments: