Tuesday, October 04, 2016

Bila nak pandai jalan nie...

Itulah yang selalu aku cakapkan. Tapi mak aku selalu kata bila anak tak pandai lagi jalan, bising kata macam tu, bila anak dah pandai jalan bising pulak kata asyik nak berjalan jer. Hihihi...


Biasalahkan. Ada orang kata anak perempuan nie cepat berjalan, tapi pada hakikatnya, mama dia sendiri pun 1 tahun 3 bulan baru pandai berjalan. Sama macam abangnya juga. Cuma Amni awal sikit dari kami.

  

Melihat perkembangan yang sesuai dengan usianya dari pelbagai aspek amatlah penting untuk kaum ibu. Jadi rajin-rajinlah membaca dan menanda pada buku kesihatan anak tu. Sebab aku pun baru tau dari situ. Hariz dulu bukan buku macam tu, hanya kertas yang macam pamphlet tu jer. Jadi tak lah asyik nak tanya nurse or tunggu nurse bagitau jer kan.

Ni Masa Program 'Moh Jo
 Disebabkan dah pandai berjalan, jadi kadang-kadang aku terpaksa korbankan waktu petang aku untuk bawak anak-anak nie pergi taman. Kalau tak pun time cuti hujung minggu.

     
Abang masuk pertandingan mewarna dan dapat saguhati No 5 rasanya kot

  Kalau dulu, bila ada apa-apa program di padang, aku memang jarang nak pergi. Tambahan lagi si Hariz tu yang lebih suka duduk dirumah jer. Tapi sejak Amni dah besar sikit nie dan dah pandai berjalan, aku pun merajinkan lah diri membawa diorang nie. Abangnya pula kena paksa ikut. Hihi...

No comments: