Saturday, October 01, 2016

Amni : Breastfeeding Journey II

Hai..

Ok dulu aku pernah cerita pasal Breastfeeding Journey, pencarian botol susu untuk Amni kan kat sini. Sebenarnya ianya tak berakhir disitu. Sebab lepas daripada tu Amni xmau pulak Fiffy tu. Mujurlah botol-botol yang dah beli tu aku tak buang n bagi bagi lagi kat orang. Konon nak buat koleksi kan.

Amni akhirnya memilih comotomo sehingga kini. Baru-baru ni aku ada la juga try beli botol yang lain. Yang biasa-biasa jer. Kononnya carilah yang menarik, pic mickey mouse kononnya. Kata kawan aku, kalau anak dah besar dia dah tak memilih botol susu dah. So aku pun belilah.

Korang rasa camner... dia nak tak... memang tak mahu nyer... Dia tengok botol tu pun ngan tak de perasaan. Aku sebenarnya nak tukar botol lain tu bukan apa. Kat sini susah betul nak dapatkan comotomo tu. Jangan kan botol, puting nak ganti pun lagilah susahnya.

Pernah puting tu rosak, keluar susu pada ruang udaranya tu. Ape lagi, terpaksa tunggu berhari-hari untuk dapatkan ganti. Maklumlah online kan.

Aku nak share ngan korang IG yang jual murah dan memang aku boleh cadangkan untuk beli comotomo atau pun mimijumi or Avent. Dan macam macam baby products yang ada kat qazbaybee ni. Cubalah. Untuk aku yang agak susah nak cari barang kat sini, belian online ni memang pilihan yang ada,

Dan satu lagi. Impian aku nak Full BF Amni tak kesampaian. Tapi, itu tak mematahkan semangat aku untuk terus BF Amni. Sehingga sekarang dia masih BF walaupun dah habiskan sebotol susu Dutch Lady. Pengalaman baru untuk aku BF anak yang lebih umur setahun...


No comments: