Friday, April 03, 2015

Soopa Doopa and Bubble Giant


Mood rajin ber blogging hari nie di teruskan dengan cerita cuti penggal sekolah yang lalu. Aku memang tak bawa Hariz ke mana-mana cuti seminggu nie. Hanya menghabiskan cuti di Cameron Highlands. Tak larat jugak rasenya nak turun naik. Mujur juga banyak aktiviti sempena cuti yang di buat kat sini... antaranya soopa doopa.

Tapi penganjur iklankan nie namakan sebagai zoo belon. Maybe sebab tak la semeriah atau sehebat soopa doopa yang dibuat di tempat lain. Hari Ahad tu aku bawanya kesini. Tak sabar dah sangat nak ajak pergi. Padahal benda nie seminggu.. hari-hari lain pun boleh pergi lagi.

Yang ni aku paksa naik, sebab katanya takut. Amik masa jugala dia nak gelongsor turun. Lepas turun, tak nak naik dah kononnya. So pergilah tukar ke futsal plak. So aku pun duduk lepak kat khemah dalam kawasan situ.

Dan entah waktu bila, aku terpandang anak teruna sorang ni turun dari gelongsornya yang kononnya takut nak naik tadi... ceh.. takut la sangat... lepas tu dia asyik turun naik jer kat situ. Lepas dia, dia lagi... sampai la habis untuk sesi pagi tu.

Sesi petang kami kembali lagi... ikut kehendak anak teruna nie..

Pun masih nak main benda yang sama. Tapi kali nie kena beratur la pulak sebab orang ramai. Dah puas main sesi petang, dia ajak lagi pergi sebelah malamnya... tapi aku cakap tak larat dah nak menunggu, lagi pun sejuk duduk menunggu kat situ... Sudahnya, malam tu dia pun tidur awal. Keletihan seharian bermain.

Itu awal cuti... penghujung cuti plak aku ajak dia main Bubble Giant, walaupun dah lama Bubble Giant nie ada kat Padang nie tapi baru di kesempatan yang ada untuk pergi itu pun sebab kawan-kawan cakap seronok main ramai-ramai kat situ.

Akhirnya dalam kemalasan balik dari kerja, aku bawak la juga Hariz ke sini. Mula-mula main guna gelung plastik tu jer, tapi bila tengok orang main guna tali jadi belon yang besar, dia pun nak jugak...



Ok, bubble giant nie tak berakhir hari itu jer. Lepas pada nie ada beberapa kali lagi aku bawak dia ke sini. Makin pandai la kononnya buat belon besar-besar tu....

2 comments:

emy said...

wah..makin meriah kat padang tu...
makin aku rindu kt ch..
eh letak gambar2 port kte dulu2 jugak
ilang skit rindu aku...
huhuhu

Khaira Qaisara said...

Masa cuti meriah la sikit mi. Orang ramai.... Rindu ek... Hehe.. Insya Allah kalau aku rajin meronda..