Saturday, April 18, 2015

Persiapan Sebelum Cuti

Banyak benda yang aku fikirkan sebelum aku memulakan cuti yang ku mohon 2 minggu awal sebelum due. Terutama memikirkan anak teruna ku nan seorang tu. Berat hati gak.. sebab selama nie semua benda aku yang siapkan untuknya. Makan, pakainya.... Bab makan terutamanya sebab Hariz tak suka pedas, jadi memang makanan untuknya aku lebih selesa untuk masak sendiri.


Jadi aku terfikir untuk buat pes dan frozenkan. Mulanya nak letak bekas jer... tapi pas siap masak pes baru dapat idea untuk wat camni. Lagi senang dan mudah untuk masak.


Kebiasaannya Hariz makan mee untuk makan tengah hari. Tak kisah mee apa pun. Jadi aku buatkan pes untuk sup dan jugak untuk gorengan mee. Aku buat gak pes untuk nasi goreng kuning kesukaannya.


Inilah hasil yang tak seberapanya. Ini cuma sebahagiannya. Aku buat agak-agak tahan untuk 2 minggu. Habis yang ini baru aku wat lagi yang lain. Walaupun berjauhan dari mama, tapi air tangan mamanya masih ada kan..






No comments: