Thursday, October 02, 2014

Strawberry Chocolate



Sedapnya kan.. sebenarnya aku bukan la peminat tegar... tapi bila dah ada tu terasa la nak makan kan.. aku buat nie untuk Hariz... Kebetulan dok mencari stoberi untuk sahabatku yang mengidam jadi aku pun order la lebih. Kalau korang nak tau kenapa stoberi nie nak merah sepenuhnya, sebenarnya stoberi yang macam ni amat sesuai kalau korang nak bawa turun dari sini dan lebih tahan lama sikit. Kalau korang beli yang masak sepenuhnya bimbang nanti bila dah di bawa turun stoberi tu jadi cepat lembik dan tak tahan lama.


Dan mengikut sumber yang juga seorang pengusaha stoberi kat sini, sesetengah wanita di awal mengandung adalah tidak digalakkan juga untuk makan stoberi nie. Bimbang jika kandungannnya tak kuat. Tapi masa aku mengandungkan Hariz dulu, aku memang suka makan stoberi nie, cuma waktu tu aku tak tau lagi yang aku mengandung, tapi alhamdulillah takde apa-apa. Jemput makan.....





No comments: