Monday, October 13, 2014

Cari Makan Lepas Penat Bersukan

Ok.. nie cerita tengah hari semalam. Balik dari sukan sekolah, terasa penat dan kemalasan nak memasak. Perut pun terasa lapar. Mulanya malas nak balik rumah tapi terpaksa balik gak memandangkan baju dan kasut si Hariz penuh berlumpur. Macam bersukan dalam sawah. Hehe.. maklumlah dengan cuaca hujan sekarang kn.

Budak yang suka makan strawberry chocolate


Aku pilih untuk makan kat Abang Strawberry ni sebab nak makan nasi kukus dengan asam pedas. Hariz pulak nak kan stoberi coklat. Satu pinggan aku order. Ingatkan boleh la menumpang.. tapi 2 biji jer yang aku dapat.. yang lain dia habiskan. Dah memang kegemarannya kan.

Kalau korang nak cuba nasi lemak sambal strawberry ikan masin boleh la cuba kat sini. Aku pun dah penah cuba. Nasi kukus asam pedas tu pun memang dihidang bersama dengan sambal tu. Rasenya boleh tahan. Ade rasa manis masam pedas dan masin. Kalau nk beli sambalnya pun boleh. Memang ada di botolkan. Dan masakan kat sini yang aku tau memang di masak sendiri oleh taukenya.

Jadi kalau anda ke Cameron Highlands.. Kampung Taman Sedia amatlah dicadangkan untuk anda singgah sebab bukan hanya Abang Strawberry... tapi banyak lagi usahawan melayu yang menjalankan perniagaan disini.




No comments: