Sunday, October 12, 2014

Sukan Tahunan SK Tanah Rata 2014



Pagi tadi telah berlangsungnya Sukan Tahunan Sekolah Kebangsaan Tanah Rata. Walaupun pada mulanya Hariz macam agak keberatan nak pergi sebab lebih sayangkan TV dan Tabnya, tapi lepas di paksa dia turutkan juga. Memang agak susah sekarang nak bangunkan dia untuk kesekolah. Alasannya nak tengok tv la, nak main tab. Sakit hati kadang tu. Rasa cam nak potong astro dan buangkan jer tab dia tu.

Ok berbalik semula pada cerita pasal sukan nie. Bila dah mula berjumpa kawan kat padang barulah semangatnya mula ada.

Tetap sempat bergaya

Tunggu giliran lari berganti
Ni dia paksa suh mama amik gamba atas pentas
Semua jenis medal ada dapat
Bergaya sebelum balik
Sebenarnya bukan hariz jer yang bersukan. Mamanya pun sibuk gak join untuk acara ibu bapa. Terpaksa, sebab takde orang. Konon. Tu yang dua tu hadiah mamanya ler. Dapat la johan acara kumpulan dan kedua untuk perseorangan. Dok sibuk lari serang balas pecah belon kat kaki orang lupa diri yang tengah bawak perut. Tak nampak ok perut i. Bukan ape, sekurangnya bila kita datang tengok dan join aktiviti sekolah anak-anak ni, dia tau yang kita nie sentiasa menyokong dan ambil berat pasal dia kan.

Ok. Tahniah Hariz sebab berjaya juga dapat 3 tempat dari 5 acara (kalau tak silap) yang dipertandingkan. Semua jenis ada lagi, gold, silver dan bronze medal. Ada juga kenangan di Pra-Sekolah SK Tanah Rata.



No comments: