Wednesday, September 24, 2014

Puding Roti Bakar Berkaramel

Panjang sangat ke nama puding tu? Punyalah nak menggambarkan bagaimana  puding tu dibuatkan. Percubaan membuat puding nie masa cuti hujung minggu berminggu yang lepas. Tapi lupa nak post, banyak sangat gambar selfie dalam hp tu, sampaikan terlindung gambar puding nie kan...


Resepi asalnya ialah dari puding roti bakar yang biasa orang makan dengan sos kastard tu. Tapi aku gatal nak ubah konon malas nak buat sos kastard. So aku pun wat la gula hangus. Aku rasa percubaan yang agak kurang berjaya sebab manis sangat. Mungkin sebab roti tu aku sapukan dengan jem blueberry dan bancuhan telur dan susu tu pun aku letakkan gula lagi. Walau pun tak banyak tapi disebabkan dah berkaramel, makanya manisnya bertambah-tambahlah...


Aku bakar nie guna kaedah bain marie. Rase sedap tu dah ade cuma kena perbaiki dari segi kemanisan tu. Mungkin lain kali boleh try lagi kan. Jangan pernah berhenti mencuba.



No comments: