Saturday, August 30, 2014

Kuih Tako


Ini adalah aktiviti aku masa balik Kuantan minggu lepas. Tolong mak sedara aku buat kuih tako. Sarang kuih nie ada yang aku buat. So mana yang aku buat tu maybe kurang cantik la... giler dah lama aku tak buat. Masa blajar buat nie aku blum keje lagi kat sini. Lama kot...


Disebabkan buat nie bukan untuk jual so takpe la kalau tak cantik pun aku buatkan. Sebenarnya mak sedara aku tu memang amik tempahan untuk buat kuih. Kuih kole kacang dan tako ni antara yang paling mendapat tempat di hati pelanggannya nyer la...


Kami buat banyak nie sebenarnya nak bawak kerumah saudara untuk majlis akad nikah. Kuih ni aku suka makan sejuk. memang sedap... Ditambah dengan rasa sengkuang yang rangup didalamnya bila di gigit... huh.. tak dapat nak bayangkan kesedapannya...


Bila dah siap gni nampak lagi tak cantik lak sarang yang aku buat. Tapi aku rasa bukan salah aku gak kot... maybe sebab daun pandan, saiznya kecik-kecik jer... (hehe..alasan... salah ke daun plak).. Ok.. kalau korang kat sekitar Kuantan yang nak tempah kuih tako, kole kacang, puding atau beberapa kuih lagi yang mak sedara aku nie buat bolehlah berhubung terus dengan beliau.. 0179049250 (Khatijah or femes di panggil Kak Jah). kalau tak silap aku, tempahan makan untuk majlis kecik-kecik cam birthday ke ada gak beliau wat. Oklah.. nak tanya lebih lanjut boleh terus berhubung dengan tokeinya yer...


No comments: