Friday, August 29, 2014

Roti Sarang Lebah


Dah lama dapur i tak berasapkan. Roti ni aku buat untuk jamuan hari raya unit aku aritu. Dalam kesibukan sepanjang ogos ni.. aku curi gak sedikit masa untuk buat roti yang "hot" diperkatakan nie. Tapi aku sendiri pun tak sempat rasa..

Tapi aku tak guna resepi asalnya... aku guna resepi roti yang aku biasa buat, cuma aku ubah suai dengan beberapa bahan tambahan untuk lebih melembutkan roti tu... penambah rasa dan hiasan tu pun aku gunakan apa yang ada kat rumah jer. Takde masa nak keluar cari barang.


Apa pun jadi jugalah kan walaupun yang 1 loyang nie garing sikit kat atasnya, tapi dalamnya masih lembut. Mengikut kata kawan-kawan yang makan, katanya sedap. Lagi banyak sos butterscotch, lagi sedap. Yang aku buat nie tak banyak coz stok gula perang dah tinggal skit. Aku bayangkan stok ada lagi kat umah. Maklumlah dah lama tak membaking..

Insya Allah kalau aku ada masa nanti nak buat la juga untuk makan sendiri kan. Nak merasa juga... akan aku cuba juga sukatkan resepi yang aku guna tu coz kalau aku buat sendiri main agak-agak jer.. hihi....

Untuk yang belum mencuba buat, coba lah... tak rugi ....





No comments: