Friday, March 27, 2015

Kesempatan Cuti CNY

Ini cerita percutian kami semasa Tahun Baru Cina yang lalu.

Sebenarnya tiada perancangan awal pun nak ke mana-mana balik bercuti nie. Konon nak lepak rumah mak jer. Tapi adik aku nie suka buat program mengejut. Hariz bila tengok ada abang sepupu nan seorang tu pergi, dia pun sibuk nak ikut juga. Jadi terpaksa la aku ikut juga.

Program kami di banyak sungguh di halangi cobaan. Dan setelah beberapa rombakan dibuat akhirnya berlepas la kami ke destinasi pertama kami iaitu Aquaria KLCC...




Penat wei dok mengejar 3 orang hero nie berjalan. Asyik terlepas dari pandangan jer, ligat betul dorang nie, kejap ke sana kejap ke sini. Puas nak mencari celah celah orang ngan perut cam nie. Mujur anak adik aku yang bongsu tu tak pandai jalan lagi, kalau tak 4 hero handalan kami kena awasi... letih... diorang buat macam tempat yang biasa pergi jer...

Itulah abang sepupu Hariz yang sukar dipisahkan kalau berjumpa, Fahen. Apa dan kemana abang fahennya buat semua dia nak ikut.

Sebelah malamnya kami bercadang nak ke ICT, Shah Alam. Tapi jalan jem yang sesangat sampai tahap tak boleh nak masuk. Cari jalan alternatif yang lain pun keadaannya tetap sama. Untuk kami yang dah pernah pergi ni tak kisah la tak pergi pun, tapi untuk 2 hero lagi tu frust la sebab tak dapat pergi. Hehe.. takde rezeki diorang. Tambahan lagi waktu tak mengizinkan sebab esokknya adik aku kena keje, on call, kesian takut dia penat so kami balik tidur kat rumahnya di Bukit Beruntung.

Keesokkan harinya... mujur kerjanya cepat siap, sebelum tengahari kami dah gerak balik. Dalam perjalanan kami sempat singgah di Bukit Tinggi, Bentong... konon lepas hajat aku la... memang aku pun tak penah sampai ke sini walau dah banyak kali cakap nak pergi.

Alhamdulillah... walaupun singgah kejap jer pun dah memadai. Bukan apa, saja nak tengok tempat tu macam mana kan.. Cuma aku tak tau kat mana taman jepun tu... dah nama pun singgahkan... tak lah nak meronda habis kat dalam tu.



Hero sorang nie kalau suruh bergamba memang over pose nyer... Ok lah.. Insya Allah mungkin kalau ada kesempatan lain sampai lagi kami ke sini... tunggu baby keluarkan dan besar sikit baru syok bawak pergi jalan kan...


No comments: