Thursday, February 13, 2014

Roti Oh Roti

Sebenarnya sejak bulan lepas lagi mood meroti nie datang... perasaan nak mencuba tu membuak-buak.... dan cubaan pertamaku agak kurang menjadi... rasa ok... tapi cuma lembut masa masih panas je... bila dah sejuk keras...

Lepas tu aku pun buat cubaan kedua lepas beberapa kajian dilakukan... (kajian la sangat) dan hasilnya...


Hasil percubaan kedua roti ni alhamdulillah menjadi.... sekali hadap jer untuk minum petang....  yang ini rasenya aku guna resepi roti paung cuma ade sikit yang aku ubah....

Pastu kali ketiga buat, tak berapa menjadi... cam keras... waktu tu aku ambil resepi bun manis kot... ntah aku pun dah lupa... kononnya buat khas untuk chef nadiah la waktu datang sini... hehe

Lepas dari beberapa kesilapan tu aku masih mencuba dan hasilnya menjadi... alhamdulillah...

Dan dalam kesibukan kerja dan menyiapkan jadual harian Hariz... petang tadi masih sempat membuatnya lagi... kali nie aku buat Roti Butterscotch.... adunannya aku buat masa balik rehat.... so balik kerja... dohnya dah siap naik cantik... tunggu untuk di bulat-bulat kan jer.... Inilah hasilnya....



Cantik jerkan....memang lembut sangat... walaupun bila dah sejuk... kalau nak resepinya boleh ambil kat jintan manis... cuma aku tak letak la gula kat atas... aku glisskan permukaan bun tu dengan butterscotch sauce dan bila dah masak aku gliss kan pulak dengan marjerin... memang sedap...

Ok.. jangan serik untuk mencuba yer....




2 comments:

emy said...

sedap tgk roti ko ni da..
aku dulu kini selamanya..
mmg tak reti masak sampai sudah..
reti masak jer..
bila lah nak g ch ..
rindu ch

Khaira Qaisara said...

Ala mi, mengasah bakat terpendam..
Jom la datang sini, berkumpul cam dulu.. rindu saat ngan korang kat sini...