Thursday, August 01, 2013

Blueberry Cheesy Cheesecake

Hari nie dah 23 Ramadhan... sepanjang bulan puasa nie, berat badan aku dah turun 7 kilo...seronoknya... hehe... tapi entah la nak nak kena rase seronok ke tak... dulu masa berat badan kurang nak suruh naik.. bila dah naik nak suruh turun pulak kan... bukan apa bila tengok banyak sangat baju yang lama-lama dah tak muat mula la rase risau... ape pun tak kisah la naik or turun... kurus atau berisi, asal badan sihat kan...

Ok... hari ni nak bawak kek ke sini... hehe... kalau dulu buat kek untuk Hariz... kali ni aku buatkan kek besday untuk KFJ pulak.... 2 hari yang lepas... Blueberry Cheesy Cheesecake

Resepinya aku amik kat sini blog milik puan evelyn nie memang banyak resepi kek yang sedap-sedap....

 Inilah hasil yang sempat buat sebelum empunya diri balik... nak surprise la konon.....

Sebelum berbuka sempat lagi mendeko tambahan... hehe... nampak lebih berseri dan menyelerakan sikit kan berbanding yang sebelumnya. Sebenarnya deko tambahan aku wat sebab kebetulan buat pavlova... again... Jadinya krim and strawberry tu masih ada bakinya... jadi gunakanlah dari membazirkan..


Sebenarnya aku bukan la penggemar pavlova. Aku buatkan ini khas untuk memenuhi permintaan Pn. Noorul Hasliza yang teringin nak makan... mengidam ek.... hehe...
 

Jadi makanya berbuka dengan kek and pavlova la jadinya... Tak pe berat dah turun banyakkan...  jangan risau pasal lemak.... Harap Puan Liza kita berpuas hati dengan pavlova nie yer....


2 comments:

emy said...

ko memang da...berat dr anak dara sampai ada anak cam gitu jer..aku ngan linda jer lah sibuk nak diet..bagi aku ko takyah nak ngada2 nak diet..biar gemuk skit..hehee...amboi dah pandai wat kek..bila nak bg aku rasa ni???

Khaira Qaisara said...

Tu la hobi selepas kawin... Datang raya umah aku Insya Allah aku leh wat.. tapi kena gtau awal la... coz amik masa semggu nak wat... hehee