Saturday, September 29, 2012

Perubahan dari Diari Ke Blog

Sudah 2 tahun aku menjinakkan diri dalam dunia blog ni, tapi baru sekarang nak cuba buat header sendiri. Kelakar pun ade, malu pun ada. Hehe. Sebenarnya bukan tak teringin nak mencantikan blog macam blogger lain, teringin sangat, tapi kekangan masa dan tugas harian membantutkan hasrat tu.

Aku pun bukan aktif sangat meng 'update' nya. Kadang tu banyak benda sangat nak di post kat entry, tapi bila dah taip panjang-panjang, baca semula, tak jadi nak post, bukan pe, tak semua luahan perasaan kita nie yang boleh kita paparkan pada umum. Masa mula menaip memang terluah la apa yang terbuku, tapi bila baca semula dan berfikir lebih panjang, rase tak patut pulak.

Kalau di zaman remaja dulu setiap hari aku akan membuat catatan di dalam diari. Aku mula menulis diari ketika usia 12 tahun, diari yang dihadiahkan oleh kak ngah aku. Memang setiap hari ade saje catatannya, sehinggalah aku mula dapat kerja tetap barulah agak kurang aku menulis. Dan kini semua diari-diari tu telah dibakar sebelum aku kawin. Kenapa? Sbb kalau org lain yg baca mesti dia gelakkan aku, aku pun gelak sendiri bila baca semula diari-diari tu.

Beralih ke dunia penulisan blog ini juga sebenarnya telah mendekatkan aku dengan dunia masakan. Terutama dalam pembuatan kek n desert. Macam macam resepi yang aku cuba hasil penerokaan ke blog-blog masakan. Bukan tu saja, malah dah semakin rajin shopping online. Window shopping jer la, beli belum tentu.. hehe.... 

No comments: