Thursday, December 26, 2013

Minggu-minggu Yang Memenatkan

Uhuk uhuk uhuk.... batuk la konon... berhabuk kot blog nie lama sangat tak menulis... hehe..

Minggu-minggu selepas banjir aritu memang hari yang memenatkan untuk aku. Penat badan, penat cuti dan juga penat duit... haha.. mau tak nyer.. 6 hingga 25 haribulan jadual penuh... kuantan-pekan-kuantan-pekan-melaka-pekan-cameron-pekan-kuantan....

Plan bercuti ke melaka sebenarnya dah buat sebelum kejadian banjir lagi... so memang awal lagi dh apply cuti... dan kebetulannya beberapa hari lepas banjir aku ada taklimat kt kuantan pulak.. jadi aku ambil la kesempatan tu untuk bantu famili mengemas dan membersih rumah... so terus la sambung cuti...

Crite ke melaka nanti la crite dalam n3 akan datang. Hari nie nak crite pasal banjir aritu.

Memang banjir tahun nie teruk dari banjir dulu... hingga saat aku balik ke CH nie semalam.. rumah masih belum siap di kemas sepenuhnya... aku dengan akak amik masa 3 hari hanya untuk membasuh pinggan mangkuk dan kain baju yang kena banjir.... bau dalam rumah tu memang tak payah nak cite la... giler punya busuk.... memang banyak jugakla benda-benda yang tak boleh guna semula... terutama perabot.

Terima kasih pada pihak-pihak yang membantu menghulur bantuan pada famili aku... kebanyakan yang diterima makanan dan barangan keperluan harian... tak kisah la walau dari orang persendirian atau mana-mana parti politik, walaupun bukan 'kawasan' kalian, namun masih ade bantuan yang dihulurkan...

Walaupun kami dengar bantuan-bantuan yang lebih besar di beri di sesetangah kawasan .. tapi kami tetap syukur dengan ape yang ada... tapi moga ada pihak-pihak yang lebih prihatin kepada mereka-mereka yang lebih memerlukan keprihatinan anda.. Sekian....


No comments: