Monday, September 02, 2013

Apam Labu Manis Yang Sedap

Hari cuti yang indah baru ni ada tetamu yang datang ke rumah. Jadi memandangkan ada separuh lagi labu yang tinggal lepas buat masak lemak ari tu jadi aku pun buat la apam labu nie. Rasenya memang sedap dan lembut.


Cair di mulut tidak di tangan istilahnya.. Cheewahh... Resepinya aku ambil dari Akak Ros @ Jintan Manis nie... memang aku selalu kunjungi dapurnyer kalau nak cari resepi.. memang menjadi dan sedap kalau buat...


Cubalah... mesti puas hati... nak buat pun senang dan cepat..... Oh yer... acuan kuih lompang tu la juga aku guna untuk buat mini muffin tempohari... pernah aku cuba cari dan tanya kat kedai-kedai tapi sekarang yang dijual cuma acu yang merah tu jer... kaca yang macam mak aku nie dah takde... ok mak... acu nie kiranya turun menurun kat saya jer la yer... hehe...


No comments: