Tuesday, January 15, 2013

Ku Korbankan Jua....

Tengok tajuk entry wah macam terpaksa rela lah sangat. Sebenarnya cuma nak cerita pasal hariz nie yang dah kena gunting ekor rambutnya. Sebenarnya kalau ikutkan nak biarkan saja sampai dia darjah satu nanti, tapi cikgu kat tabika tu pun dah tegur maka terpaksa la gunting jugakan. Ialah dari kecil beginilah nak di ajar pasal disiplin kan.

Aku balik ke kuantan untuk taklimat pilihan raya minggu lepas. Kesempatan ambil aku ambil untuk potong rambut dan beli kasut sekolah hariz. Dulu tak tahu kena pakai kasut hitam, beli kasut putih. Cari kat sini saiz pula takde. Balik kuantan pun sama takde saiz kasut sekolah hitam, jadi kasut ape yang warne hitam and ade saiz aku beli jer. Kesian hariz baru beberapa hari sekolah dah kena cuti ikut aku, tapi sebenarnya kebetulan juga sebab sehari sebelum aku turun, dia lelah, balik dari sekolah terus bawa ke hospital. Nak tak nak kena cuti juga.

Bukan tidur tu, saje pejam mata sebab takut mata kena asap katanya.
Berbalik pada cerita rambut tadi, inilah gaya rambut sehari sebelum dipotong. Dari kecil simpan, potong pun sikit-sikit jer, sayang lah juga nak di buang.

 

Inilah gaya terkini selepas potong rambut... Nampak 'jambu' jer... hahaha... Aku dah maklumkan awal pada dia yang 'ekor' tu cikgu suruh potong, so waktu potong tu tak la dia banyak soal, kalau tak, puas pulak orang yang gunting rambut tu kena soal A to Z. Sebab dia dah puas soal aku masa aku bagitau sebelum tu.

   

Cuma lepas potong tu jer dia komplen, katanya rambutnya kat belakang botak. Aku gelakkan ajer.... Tapi memang nampak lain sikit mukanya sejak 'ekor' kena buang... Tak pe la hariz tahun baru wajah baru ok...


No comments: