Wednesday, June 16, 2010

Berpantang Kosong

Boring berpantang kosong camnie. Walaupn senang nak mengikut amalan berpantang tanpa perlu menjaga baby tapi rase kekosongan tu tetap ade. Rindu nk dengar tangisan baby.

Tapi walaupun xde baby kecik, masih tetap berjaga dimalam hari, bangun buat susu. Baby besar nie bertambah manja. Malam-malam asyik minta susu.... Dia lah pengubat hatiku..

Ade satu perkara yang aku tersentuh, bila adikku bawa anak isterinya yang dah abis pantang ke rumah mak, anak aku yang sulung tu pergi ke baby tu sambil usap pipi dan panggil "baby, baby". Yerla dalam usia yang baru nak mencecah 2 tahun, ape la yang dia tau perasaan aku waktu tu.

Walaupun, aku boleh menerima ape yang berlalu, tapi aku tetap manusia. Tetap tersentuh. Cuma aku tak boleh biarkan kesedihan mengusai diri. Takut bila kita lemah, ade yang mengambil kesempatan. Ingatkan Allah.

No comments: