Thursday, December 31, 2015

Imbauan 2015

Selamat Tahun Baru 2016...

Akhirnya 2015 berlalu pergi... tentunya pelbagai cerita suka duka yang anda semua lalui kan. Mungkin ada yang sayang nak meninggalkan, mungkin ada yang mengharapkan agar masa cepat berlalu pergi. Untuk aku terasa amat perlahan kakiku melangkah untuk meninggalkan 2015 ni. Pelbagai suka duka yang dilalui namun Alhamdulillah... aku masih mampu melaluinya.

“ Allah tidak membebani seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya, ia mendapat pahala kebajikan yang diusahakannya dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang dilakukannya…     ( Al-Baqarah: 286)

Ujian yang diberikan Allah itu datang silih berganti dalam pelbagai bentuk dan rupa dan setiap orang diuji oleh Allah berbeza-beza mengikut kemampuannya. Sesungguhnya hanya Dia yang Maha Mengetahui. Dan semoga aku masih mampu untuk melalui hari-hari mendatang dengan sinar tahun baru nie.

Agak lama sebenarnya aku tak update blog nie kan.  Walaupun kadang tu banyak benda nak cerita tapi tak berpeluang nak ngadap komputer nie lama-lama. Jadi hari nie aku nak mengimbau cerita-cerita 2015 yang mungkin ada yang sempat or tak sempat aku ceritakan sebelum nie.


Hariz memulakan langkah persekolahan yang sebenar di tahun 2015. Turun naik dalam pelajaran. Memang mencabar untuk mendidik anak di zaman sekarang.

Walaupun dalam keadaan sarat mengandung waktu nie, tapi masih tetap hadir saban minggu untuk mengikuti kelas cake & pastri oleh Chef Radzi
Di kurniakan oleh Allah seorang puteri buat pengganti Qaisara yang pergi 4 tahun lalu dan juga teman untuk Hariz dan aku melalui hari-hari akan datang. Semoga menjadi anak yang solehah. 

Satu lagi kenangan manis... Pertandingan Berbalas Pantun Sempena Bulan Bahasa Kebangsaan Peringkat Negeri Pahang. Tak sangka minat mengarang dan juga mengarut nie boleh aku curahkan juga dalam pantun. Cubaan pertama kami mengertai pertandingan berbalas pantun dan alhamdulillah dapat tempat ketiga.

Penutup 2015 dan penutup cuti sekolah. Bersama keluarga besar bawa anak-anak cuti-cuti malaysia. 


No comments: