Tuesday, July 01, 2014

Aku Sebatang Pen

Aku hanya sebatang pen
tak perlu kau fikir punca masalahku
dan aku kau biarkan sendiri

Aku hanya sebatang pen
tak perlu kau berikan perhatian
yang hanya kau cari bila kau memerlukan

Aku hanya sebatang pen
yang kau pilih antara banyak yang ada
dan kau pinggirkan antara banyak yang ada

Aku hanya sebatang pen
yang kau bayar dengan ribuan ringgit
lalu kau bazirkan bila tiada lagi nilai di matamu

Aku hanya sebatang pen
yang dipandang hanya semata sebatang pen...

......................................................................................................

Dulu-dulu tajuk ni memang tajuk kegemaran untuk buat karangan... membayangkan diri menjadi sesuatu... agak menarik sebenarnya untuk buat karangan. Memang mencurah-curah idea mengarut-ngarut... aku tak tahulah sekarang masih ade tajuk karangan macam ni kat sekolah...

Ok.. aku juga ada simpan beberapa jenis pen dan pensil... aku pun tak ingat sejak dari tahun bila aku simpan...


Siap dengan pencil box ni skali... walaupun dah bertahun-tahun tapi masih elok kan....


Tapi dalam banyak-banyak tu ade yang aku paling sayang...


Nie lah dia.. pensil picit yang kecik tu rasenya aku belum keje kat sni lg aku dah simpan pensil tu. Kalau tak silap ada orang bagi... tapi dah lupa la siapa...

Yang biru tu pulak salah satu pen warna aku aku guna untuk tullis surat. Ade 1 lagi sebenarnya.. gold color... tapi yang gold tu aku buang... sebab dakwatnya beku... siap ade tanda harga lagi.. pasaraya Hugo (ada lagi ke skang) hargenya RM3.90...

Pen cam nie aku memang banyak beli dulu... macam-macam color... yang paling suka color gold n silver. Masa zaman chat guna MIRC dulu, ada beberapa sahabat yang suka menulis dan membalas surat. Surat tu pulak memang unik-unik, macam-macam color n macam-macam bentuk kami buat dan saling berbalas. Memang pening la kalau posmen tengok sampul surat gtu.. Mala... antara sahabat yang dikenali melalui MIRC dan memang rajin buat surat-surat unik dan berhelai-helai kertas setiap kali membalas... Entah kemanalah dia skang..... Rindunya saat cam tu... Insya Allah kalau ada kesempatan aku akan kongsikan surat-surat tu pulak kat sni... Sebab aku rase sekarang nie orang dah jarang berutusan guna surat kan....

Ok bye....



No comments: